FELANMÄLAN
HUR KAN VI HJÄLPA DIG?
Vårt mål är att inte lämnar några fel efter oss när vi avslutar projekten men det händer att både vi och besiktningsmannen ibland missar saker som ni upptäcker när ni flyttat in.
Här finner du information om hur ni går tillväga för att göra en felanmälan.
LÄS DETTA INNAN DU GÖR DIN FELANMÄLAN
Oftast kan du själv åtgärda de vanligaste felen med drift- och skötselinstruktionerna för ditt hus. Att instruktionerna följs är ett krav för att garantierna ska gälla. För garantifel på vitvaror vänder du dig istället till leverantören. Är det en skada uppkommen ur en olyckshändelse vänder du dig direkt till ditt försäkringsbolag.
FELANMÄLAN
Efter godkänd slutbesiktning har du 6 månader på dig att anmäla eventuella synpunkter och anmärkningar som inte uppdagats vid slutbesiktning. Vi vill att du i möjligaste mån samlar ihop och summerar dina anmärkningar och gör felanmälan via den här sidan i slutet av 6-månadersperioden.
Mellan 6-24 månader åtgärdar vi större elfel, vattenläckage och dörrar/fönster som ”griper”. Övriga fel tas upp vid garantibesiktningen.
Vi återkommer inom 5 arbetsdagar med information om hur vi går vidare. Vecka 28-32 har vi begränsad bemanning och det kan då ta längre tid med återkopplingen.